צילום אירועים פרטיים ומשפחתיים | צילום פורטרטים ומסחרי | צילום אדריכלות וסביבה אורבנית

צילום אירועים פרטיים

בין אם זו בר/ת מצווה, חתונה, בריתה או כל אירוע משפחתי אחר, חשוב לבדוק כמה דברים לפני שמתקדמים עם צלם זה או אחר.

בראש ובראשונה, לראות עבודות דומות אותן צילם כבר אותו צלם ולהתרשם מהסגנון.  והיה ואהבנו אפשר לעבור לשלב הבא. חלק מהצלמים מחזיקים אתר, חלק אחר מתרכז באינסטגרם כפלטפורמה ראשית.

המלצות זו דרך נהדרת לשמוע מה לאנשים אחרים שעבדו עם אותו צלם/ת לספר לנו. האם הוא/היא תקשורתיים, אדיבים, סבלניים, רספונסיבים, זמינים? האם לאחר ארוע אחד, לקחו את אותו צלם שוב?

שיחה מקדימה- אחד הדברים החשובים ביותר מבחינתי כנותן שירות, זה לשבת עם הלקוח קודם לכן, ולשמוע ממנו מה הוא רוצה. אפשר לעבור על תמונות מארועים שונים שצולמו ולראות מה הוא אוהב. דבר זה נותן לי כצלם מושג מה חשוב לו.

קרה לי בעבר שבשל אילוצים כאלה ואחרים (עבודה שנחתה עליי ברגע האחרון בשל הברזה של צלם אחר, או זוג שקיבל עליי המלצה אבל לא היה זמין ונחת כמה שעות לפני הארוע ועוד), לא עשיתי את השיחה הזאת. אני יכול לומר שבמקרים ששיחה זו לא התקיימה, הצטערתי בדיעבד.

שיחה מקדימה נותנת אויר לשני הצדדים, הן הלקוח והן הצלם. היא נותנת לשני הצדדים להכיר, לשמוע, לראות מי האדם, מה חשוב לו.

בנוסף זה המקום לתת דגשים מיוחדים כמו לשים לב לצלם את הדודה הזאת והזאת מזוית כזאת בלבד משום שהיא מאוד רגישה לפרט כלשהו..וכד'. לצלם את שתי המשפחות יחד כיוון שיש רגישות גבוהה ועוד.

שיחה מקדימה מרגיעה ונותנת לצלם/ת מידע מקדים על מה חשוב ללקוח.ה.

אלבום – עם כל הכבוד לתמונות בפייסבוק, אינסטגרם או וואטסאפ, אין כמו אלבום פיזי אותו ניתן לפתוח מדי פעם, ולדפדף בו יחד. לפעולה הפיזית של אלבום עם הדפסות יש ערך מוסף גדול מאוד. לצילומים דיגיטלים שלא מודפסים יש נטייה להעלם בין שאר מיליוני התמונות שיש לנו. לעומת זאת אלבום או תמונות מודפסות נשארות אצלנו בלב הרבה יותר.

אני אוהב להגיע לפחות שעה לפני האורח הראשון, לחוש את המקום, להכין את הציוד, לעשות טסטים שונים, לראות מקומות טובים בהם אוכל לצלם פורטרטים מבחינת תאורה/רקע. כך, כשהאורחים מגיעים, אני מוכן ומזומן עם המצלמה.

ציוד- אני מצלם עם שתי מצלמות של סוני. לעתים גם עם שלוש. להביא מספר מצלמות זה חשוב מכמה בחינות ונותן לי כצלם יותר אפשרויות. מה גם שבמקרה ומשהו קורה לאחת המצלמות, תמיד יש גיבוי.

זמן מסירת החומרים- אני יודע כמה כיף לקבל טעימה מן הארוע לאחר. בנוסף אני יודע גם כמה סקרנות וציפייה יש לקבל את החומרים. לכן אני משתדל מאוד לשלוח את החומרים כאלבום דיגיטלי בוואטסאפ בטווח של ימים ספורים (עד שבוע). האלבום לוקח טיפה יותר זמן, הן בשל העיצוב שלו והן מפאת זמני הדפסה ומשלוח. באופן כללי אני מספק את החומרים במהירות המירבית. אלבום דיגיטלי, עד שבוע מהארוע, ואלבום פיזי, עד חודש מזמן הארוע.

 

במידה ויש לכם שאלות נוספות, אשמח לענות באופן אישי.

יום מקסים,

אבי לוין – צלם

עוד פוסטים מהבלוג

4
עוד קצת על צילום רחוב, סוכנות מגנום, פוטוג'ורנליזם ואלכס ווב
היום אשמח לדבר על צילום רחוב/דוקומנטרי דרך עוד כמה עדשות. קשה לדבר על צילום רחוב בלי להזכיר את הנרי קרטייה...
המשך קריאה
3
על צילומי רחוב, הקפאת רגעים וניצחונות קטנים על המוות
כל צילום הוא הקפאה של רגע, קפסולת זמן. יש צילומים בהם גלום מבחינתי כל הקסם (הלא מובן לגמרי) של הצילום....
המשך קריאה